19 augusti 2006

Nu har mormor åkt hem!


Efter en kort men intensiv vecka tillsammans har nu mormor och hennes vovvar åkt hem till kallare breddgrader,Åre närmare bestämt. Det är lika sorgligt varje gång familjemedlemmar åker ifrån oss, men den här gången vet vi ju att det bara dröjer nån vecka så dyker de upp igen,HELA släkten, när det vankas dop.

Nackdelen att ha en gotlänning som livspartner på gotland är att de inte alls är lika fascinerade och sugna på turistutflykter till alla sevärdheter som en annan är, så där kommer min släkt in perfekt. Mamma,jag och Oliwer har farit runt hela veckan och vart i allt från Kattvik till Fårö (min favorit) och haft nån slags konstant fikapaus med bullar bland raukarna och glassar på stan, för att inte tala om alla brownies som slunkit ner i TV soffan.
Och till min stora lycka har jag hittat ett nytt underbart fik i just Kattvik så alla som känner sig manade vet vad som gäller nästa gång vi ses ;-)!!

2 kommentarer:

Klockan 8:25 em , Blogger Unknown sa...

Visst är det tråkigt att ha familj och släkt långt härifrån? Efter 5 år borde jag blivit van men jag tycker det bara blir värre och värre med saknaden... :-(

 
Klockan 8:46 em , Blogger Alexandra & Oliwer sa...

Ja, det var nog så jobbigt när det bara var jag. Men nu blir det dubbel saknad när man har Oliwer. Supertrist att inte min mamma och pappa får vara med och se hur mycket han utvecklas dag för dag :-(.
Men men, på fastlandet har jag ju inte min älskling och hade jag inte honom så hade jag ju inte haft Oliwer...så...klurigt det där ;-)

 

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida