23 oktober 2006

Båten är bokad!

Den 14 November bär det äntligen av på minisemester till Västerås för mor och son, båten är bokad och föräldrarna är förvarnade. Ett skönt litet avbrott i vardagen och ett ypperligt tillfälle att fira min födelsedag i efterskott med mamma som kommer ner och möter upp oss för en heldag med shopping i Stockholm. Ska bli härligt att åka upp och hälsa på alla i lugn och ro för en gångs skull. Helgvisiterna är helt enkelt för korta, mer stressande än njutbara ärligt talat. En heldag i stockholm, heldag i Uppsala och sen en himla massa flängande runt Västerås så ska vi nog hinna med allt och ALLA :-)
Sist vi var uppe var första gången vi åkte båt med Oliwer och det gick hur bra som helst, vi var ju två stycken som passade upp på honom både under båtresan och bilresan därefter. Den här gången blir det ju bara han och jag vilket sätter lite extra press på mig som underhållare. Men med tanke på att vi tänkt bo kvar på denna ö så är det väl bara dags att vänja både honom och mig på detta eviga farande
fram och tillbaka ;-)

Jag och Morfar

Morbror Rasmus och jag

2 kommentarer:

Klockan 2:43 em , Blogger Unknown sa...

Vad skoj med ett brejk från vardagens tristess! Du ska se att båtresan kommer gå alldeles galant, han sover säkert en stund om du har tur :-)

Jag fasar dock inför min hemresa efter julbesöket i norrland. Då ska jag flyga ensam med båda barnen... Först Umeå-Sthlm, sen 2 timmars väntan på Arlanda och flyg till Visby. My god!!

 
Klockan 6:59 em , Blogger Lovisa Språkpolisa sa...

Kanske blir det en liten sväng förbi butiken också?

 

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida