26 september 2006

Stor,större,störst!

Idag är det dags, nu har jag fått nog! Det är snart fem månader sen jag blev mamma. Alltså fem långa månader utan bebis i magen och därmed fem månader sen jag borde startat en stadigt nergående viktkurva. Den första tiden gick det hemskt bra av sig självt, 16 kilo puts väck på tre veckor. Kan man visserligen förstå eftersom min kropp bar på MÅNGA kilo vatten där på sluttampen. Att amningen krångla som sjutton och jag på grund av all stress knappt hann få i mig mat gjorde ju sitt till.
Men efter en lång sommar med alldeles för mycket godsaker så har kroppen fått nog och viktkurvan går därför stadigt UPPÅT!!
Därför tar jag idag med mig sonen och följer med en vän till missionskyrkans lokaler och blir en officiell viktväktare!
Jag har varit medlem förut och vet väl ungefär hur det hela fungerar men den här gången tar jag inga risker utan ska snällt gå dit och väga mig åtminstonde varannan vecka för maximal motivation!

1 kommentarer:

Klockan 12:08 fm , Blogger Ebbas mamma sa...

Vi kommer fixa det här vännen! Snart är vi sådana där as-snygga mammor till småttingar, som man undrar hur dom burit sig åt ;-)!

 

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida