23 augusti 2006

Sommaren är över!

Ja det är så det känns i luften...
Denna sommar har varit mycket av allt; mycket sol, mycket bad, grillning så det står en upp till öronen, massa shopping uppe på fastlandet och en massa underbar tid att bara slappa och njuta. Och nu är den över, det tycker jag är ett faktum när termometern imorse stod på 10 grader istället för de 19 man blivit så van med. Fast det är lite sorgligt så kan jag faktiskt inte neka till att det ska bli skönt att ta på sig lite fler lager kläder (om inte annat för att dölja fläsket m
ed), tända lite mer ljus och mysa in sig lite mer inomhus.
Första sommaren med barn har flutit på förvånansvärt bra då vi fortfarande kan kompromissa, mor och son, om hur dagarna ska se ut. Oliwer bestämde att han skulle sova mellan 12 och 15 på dagarna och jag bestämde att detta skulle ske på stranden, en perfekt kompromiss för båda :-). Jag vet att nästa sommar inte alls kommer innebära "snäll bebis sovandes i vagn", utan vild (och snäll) bebis springandes ut i vattnet, vild bebis äter sand, vild bebis slår annan bebis med spade osv. Så har jag inte tappat alla mammakilon under vintern så kan ni ge er på att det blir en riktigt slimmad morsa som jagar efter snälla bebin, som slänger mammas bilnycklar i havet, nästa augusti!

2 kommentarer:

Klockan 10:37 em , Blogger Ebbas mamma sa...

Jag vill inte hålla med dig!!! Alltså, jag inser att du har rätt... men jag vill ändå inte! Herregud, den har ju knappt börjat... eller, det är ju MIN uppfattning...

Var du in på nån fika idag?
Och by the way... har du nån hörlurssväng inplanerad ;-) ?

 
Klockan 8:52 fm , Blogger Alexandra & Oliwer sa...

Hihi..jag förstår vad du menar.

Det får vara hur kallt det vill, men nästa vecka är det du och jag och ungarna som åker till stranden, det hör jag det ;-)!
Jag hade tänkt åka in till affärerna öppnar imorgon, eller blir det försent?

Kraam

 

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida