01 september 2006

Ingen ro, ingen vila....

Idag är en sån där dag när ingenting blir gjort. Inte för att jag slappnar av utan för att Lilleman INTE gör det, han vill helt enkelt inte sova idag! Nog känns det tröstlöst när man ser (och hör ,ska gudarna veta) att sonen är gnällig och trött och fast man ruskar och bär på honom i evigheter bara tar en femminuters tupplur för att sedan vakna lika trött och ledsen som han var innan. Anledningen att jag sitter här och skriver nu är för att jag (håll tummarna, och tårna med för säkerhets skull) äntligen tröttat ut honom nog för att somna, hur länge vet jag ej så det får bli ett kort inlägg ;-). Man tycker att han borde vara som en zombie idag med tanke på att han spelade allan inatt, det är jag så jag tror disken får ligga där den ligger så kryper ja ner försiktigt och lägger mig för en tupplur jag också :-)!

Hejsvejs!

2 kommentarer:

Klockan 11:26 em , Blogger Ebbas mamma sa...

Ja du, sådana dagar har vi ju också då och då. Idag har det dock varit en strålande liten flicka i min famn! Hon märker helt klart att mamman är mindre splittrad än förra veckan, och njuter av att få 100 procents uppmärksamhet!

Hoppas ni får en bättre dag imorrn!

 
Klockan 10:19 fm , Blogger Alexandra & Oliwer sa...

Ja.. det är tur att vi har dagar av båda sorter. I förrgår var han ju en riktig ängel, åt och sov på regelbundna tider och bara sådär allmänt glad! Visade sig igår kväll att det var magen som spökat och ställt till det med humöret hela dagen, Lilleman hade jätteont stackarn, inte undra på att han inte ville sova när det låg och molade.
Idag verkar han som tur var må mycket bättre :-)

Kram

 

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida