28 augusti 2006

En måndag inomhus.

Nämen titta solen skiner.. tvätta lite i nacken, ett snabbt byte av blöja och så lite rena kläder. Hoppsan hejsan, illvrål, dags för lite mat. 200 ml snuttas sakta ur flaskan och ner i magen. Så där ja, liten rapning och sen...jasså nu var det tydligen dags för ett litet blöjbyte igen.

Nå..nu så, på med mina flip flops och....jaha, det hade visst börjat ösregna! Typiskt, vi väntar in lite klarare himmel, borde inte ta så lång tid. Nu börjar lillemans ögonlock bli tunga och humöret tryta. Av med flip flopparna och på med gummistövlar...telefonen ringer! Plocka ihop skötväskan samtidigt som det pratas i telefonen och..vänta, nu skiner solen!! Av med stövlarna, fram med solbrillorna och sen fattas bara...Lilleman....sover som en stock där jag la honom på sängen.
Jag ger upp! På med kaffebryggaren, av med flippisarna och sen deklarerar jag detta som en INNEDAG!

PS. Och lika glada är vi för det ;-)


2 kommentarer:

Klockan 3:18 em , Blogger Unknown sa...

Innedagar är ganska härliga dom med! Jag välkomnar hösten med regn och rusk, nu är jag LESS på värme och solsken :-)

 
Klockan 10:01 em , Anonymous Anonym sa...

Han är ju så lik Sören här! tycker Anki och Lennart.

 

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida