06 november 2006

Stress och snor går inte ihop!

Snacka om att en förkylning kan rubba ens planering. Denna vecka var verkligen fullsmetad från början till slut och nu har allt ställts på ända när Lilleman, den stackaren, har åkt på sin andra förkylning. Morgondagen som innebar vägning hos Viktväktarna, Lillemans första fotografering och så BVC träff på öppna förskolan är avbokad. Fotograferingen fick vi som tur var chans att göra på fredag istället, vilket i sin tur var min städdag inför födelsedagen som nu måste flyttas till torsdag (städningen alltså, inte födelsedagen :-) ). Torsdagen är redan vikt för 6-månaders kontroll på BVC och babysim men får klämmas in med det andra...Puh!! Onsdagen, min sista chans att i lugn och ro få städa ur bilen innan resan ,hänger löst. Förhoppningsvis har förkylningen lugnat sig och Oliwer kan återgå till sitt pigga, glada Jag. Men håll med om att det är typiskt att virus och baciller alltid ska hinna på En när man har som mest att göra...
Tack och lov var måndagen alldeles fri från "måsten" och har därför spenderats vyssjandes och vaggandes. Vi har endast gått utanför dörren för att handla näsdroppar och snart kommer även fadern hem för att avlösa lite medan modern hurtar iväg och simmar lite :-)

3 kommentarer:

Klockan 8:10 em , Anonymous Anonym sa...

Usch vad jobbigt... På med sovpuckar och bli frisk fort lilleman! Då syns vi inte imorgon då, får se om jag tar mig iväg till VV utan er...

 
Klockan 9:41 em , Blogger Alexandra & Oliwer sa...

Nej som det ser ut nu så tror jag inte vi åker in till stan bara för mötet. För kompisträff på Myllan är ju uteslutet, vill inte smitta ner halva Visbys barn ;-) Jag hoppas bara innerligt att han hinner friska på sig till på Torsdag så vi inte missar badet också :-(. Hoppas ni får trevligt imorgon och hälsa de andra från oss!

 
Klockan 11:23 fm , Blogger Unknown sa...

Usch vad tråkigt! Och ni som har så mycket planerat, det är verkligen typiskt! Hoppas han kryar på sig snabbt den lille gossen :-)

 

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida