19 februari 2007

Hur man får en förmiddag att gå..

Problem: Lägenheten är ännu städad efter helgens kalas,tvättunnan är ännu relativt tom efter torsdagens stortvätt. Bilstolen sitter i bilen som sambon tog till stan och sonen är trött och grinig, ville inte vila mer än 10 minuter på förmiddagen.

Förklaring: Inga nyttosysslor att göra, behöver jag verkligen förklara varför en grinig son gör dagen lång??

Lösning: Ta de sista slantarna innan barnbidraget kommer imorgon och unna sig en inredningstidning, i kombination med överbliven tårta och en kanna kaffe under sonens eftermiddagsvila så får det alla tråkigheter under början av dagen att gå som en dans.

11 kommentarer:

Klockan 12:17 em , Blogger Unknown sa...

Hahaha! Ja, när allt praktiskt är gjort brukar tristessen smyga sig på. Jag har dessutom "problem" med att Olivia roar Isak så bra att jag inte ens behöver ta hand om honom. Vad ska jag DÅ göra??

En inredningstidning och en tårtbit låter smaskens, tyvärr har jag inget sådant att tillgå!

Hör av dig i eftermiddag så jag vet hur det blir! För mig spelar det ingen roll om det blir onsdag eller fredag!

 
Klockan 1:54 em , Blogger Alexandra & Oliwer sa...

Hallå igen..

Nu har jag pratat med Jenny och fredagen passade henne, så då bestämmer vi lunch i roma på fredag!

:-)

 
Klockan 2:21 em , Blogger Fem i familjen sa...

Jag tycker det låter alldeles förtjusande med att inte veta vad man ska ta sig för.
Färdigstädat, sorterat och tvättat är det ALDRIG hemma hos oss! Jag blir helt mållös vid tanken på att det kan vara så. Förstår att det är tråkigt för er, men för en utarbetad trebarnsmamma med ett gigantisk renoveringsobjekt till hus, så låter det som en dröm att vara göralös...

 
Klockan 2:52 em , Blogger Alexandra & Oliwer sa...

Familjen: Tyvärr så är det inte så glamouröst som det låter. De dagliga (synliga) sysslorna är gjorda det får jag medge, men däremot finns det skåp, garderober och ett helt sovrum som egentligen skall ryddas iordning. Tackkort från dopet(som vi hade i september,suck!) skall skrivas och skickas och allehanda samtal som egentligen skall ringas ligger och väntar. Men idag får vara en sån där dag när allting får ligga ogjort bakom stängda skåp och dörrar.Min hjärna pallar liksom bara ett bestämt antal sysslor samtidigt nuförtiden innan den får blackout, och det slutar med att det enda jag lyckas med är att få kläder på kroppen och kaffe i koppen ;-)

 
Klockan 3:12 em , Blogger Unknown sa...

Vad bra! Vilken tid? Jag måste dra till stan igen vid 13.30 så gärna lite tidigare om det funkar för er!

 
Klockan 3:15 em , Blogger Alexandra & Oliwer sa...

Ni får komma precis när ni vill men om vi säger vid elva så vet ni på ett ungefär...
Va skoj då ses vi då!

 
Klockan 11:33 em , Blogger Unknown sa...

Hoho! Jag vet ju inte var du bor!! Kom på det nu...

 
Klockan 6:46 fm , Blogger Alexandra & Oliwer sa...

hihihi....kan ju vara bra att veta ;-)
Parkeringen bakom ica (sväng vänster och sen vänster igen på stora vägen precis efter ica), sen är det första vita huset, port 5, andra våningen :-)

Det är bara att ringa om det är något!

 
Klockan 9:01 fm , Blogger Unknown sa...

Ja, då ska jag väl hitta! Men du, jag har faktiskt inte ditt telefonnummer... Och hur mkt jag än funderar så kommer jag inte på vad du heter i efternamn :-)

 
Klockan 9:20 em , Blogger Unknown sa...

TACK för en mycket god och trevlig lunch idag! Och tack för att ni lämnade av mobilen och haklappen här! Jag glömde en sked också (en sån där med långt skaft) men det kan vi ta en annan gång!

KRAM!

 
Klockan 9:38 em , Blogger Ebbas mamma sa...

Kom hem nu!!! Vi saknar våra favoriter här på ön!!!

 

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida