13 april 2007

Klossar och tårar går hand i hand

Hur kommer det sig att vissa får små lugna knytten och andra får högljudda, vilda och energiknastrande små krabater.
Vi var på fika igår hos Lillasysteryster och om jag inte misstar mig så tror jag Oliwer fick Isak att gråta av skräck inte mindre än tre gånger.
Mitt sockersöta barn ställer sig med de tre DVD skivor han precis knyckt av sin lilla kompis över honom där han sitter på golvet, vevar med skivorna och vrålar ett avgrundsvrål likt inget annat. Isak som inte förstår sig på denna ritual sniffar till sig fara och påkallar med tårar hjälp från de vuxna mot denna onda varelse som står redo att attackera honom.
Att han snart därefter utmanar Isaks storasyster med utskällningar på nattmössespråk och tror att han är kung på täppan är liksom vardagsmat. Jag vet inte hur många knölar i huvudet han orsakat på sina späda tjejkompisar med sina klossar.
Att både jag och hans pappa har temprament är ingen nyhet, så vart anlagen till hans envishet och starka vilja kommer ifrån är liksom inte helt oklart men jag kan inte minnas att vi slagit varann med hårda tillhyggen i huvudet så det måste han lärt sig själv :-)
I och med detta hoppas jag inte att ni tror jag sitter bredvid och fåningt tittar på när min son går bärsärkargång, nej, Oliwer vet mycket väl vad han får och inte får göra,detta gör vi hemskt klart för honom, det knasiga är att han liksom för det mesta ignorerar detta. Till saken hör att han har ett hjärta av guld och han tycker väldigt mycket om sina små kompisar, så tills vidare ska jag höra hur de andra föräldrarna ställer sig till att sätta på såna där skumgummihjälmar på sina barn i vår närhet ?! ;-)

5 kommentarer:

Klockan 11:46 fm , Blogger Unknown sa...

Hmm... var köper man en sån där hjälm då? ;-)

Han är verkligen härlig din son! Snacka om en bestämd liten herre. Jag är grymt imponerad av hans språk för även om man inte förstår ett ord så fattar man oundvikligen vad han vill ha sagt! Han är härlig!

Och Isak överlever. Han måste ju lära sig att tåla lite och några klossar i huvudet och falsettskrik har ingen dött av ;-)

 
Klockan 12:11 em , Blogger Alexandra & Oliwer sa...

Linda- Nej det är sant, nog ska barnen härdas. Sen är det tur att oliwers minipolare allihopa har kanonmorsor som inte snörper med munnen för att det blir lite livat :-)
Och Isak har ju tur nog att han har en superhärlig storsyrra som håller honom om ryggen, för henne rår inte ens Oliwer på ;-)

Ses imorrn :-)

 
Klockan 5:47 em , Anonymous Anonym sa...

Haha ni kanske borde investera i hjälmar att ta med till släkt och vänner när ni skall på besök!

Dags att skaffa något motorfordon till Oliwer snart då så han får tuffa till sig ordentligt och tjäna lite pengar åt mor och far?

Kommer ni upp och hälsar på snart?

 
Klockan 8:11 em , Blogger Alexandra & Oliwer sa...

Kusin- Hehe, jag som tänkte han kunde få en gokart av dig i ettårspresent ;-).
Tyvärr så ser det mörkt ut på resfronten, kassan är helt enkelt alldeles för tom. Förhoppningsvis dyker fam. Stenström/ Östlund och mamma min upp nu i maj så vi har inte planerat någon visit förrän augusti, men det är långt kvar så kanske hinner det klämmas in nåt emellan :-)

 
Klockan 12:41 fm , Anonymous Anonym sa...

Oliwer är en kille med framfart skrivet i pannan....-är också världens goaste och jag längtar så det värker i kroppen efter honom....-det blir värre och värre efter varje gång vi träffas! Vi lovar komma i Maj -det ska jag fixa...-det blir då inte som vi sa från början -sista helgen i april. Jag åter kommer snarast med datum!! Jag saknar er alla tre!! Vi ses snart!!
Kramar Veronica

 

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida