13 april 2007

Working girl

Packa portföljen, rätta till slipsen och vattenkamma håret för nu ska man snart ut i arbetslivet igen.
Riktigt så strikt ska väl inte ens uppenbarelse vara men däremot kräk och snorfria kläder, dingel-örhängen och hör och häpna, jag kanske slår till på lite färgat läppglans.
Den 20:e juni och sommaren ut kommer jag dela min tid mellan stranden och Indiska. Ser fram emot det något fruktansvärt, även om saknaden till sonen redan nu klumpar sig i magen. Men sanningen att säga så måste den här lilla mamman lära sig att inte sitta fastklistrad vid sitt barn dygnet runt som jag gjort nu i snart ett år. Ska bli skönt att få tillbaka sitt "egna" jag och kanske få lite nya perspektiv på saker och ting. Att sedan pappan lär sig motsatsen, hur det är att ha ensamt ansvar de timmar ens partner jobbar, tror jag kommer bli väldigt nyttigt.
Även om sommaren känns som en bra start så ligger fortfarande oron kvar inför hösten, vart man ska ta vägen då. Jag har velat fram och tillbaka huruvida man ska börja plugga igen eller vad?! Men jag kan inte med gott samvete dra på mig en massa studiskulder på att bara plugga för sysslans skull, känns inte rätt mot vare sig mig själv eller min familj.
Tänker på mamma min som förra året bestämde sig för att hoppa av sitt chefsjobb och sätta sig i skolbänken igen för att hitta nya utmaningar,ett nytt jobb. Gammal eller ung, kommer man någonsin att komma på vad man vill "bli när man blir stor ??"

2 kommentarer:

Klockan 10:16 fm , Blogger Camillas lockar sa...

Nä, inte har då jag kommit på vad jag ska bli när jag blir stor :-)

 
Klockan 10:26 fm , Blogger Alexandra & Oliwer sa...

Camilla- Skönt, fast samtidigt inte, att höra ;-)

 

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida