11 december 2006

Julkort i all ära

Kan erkänna att jag aldrig förstått magin med julkort fram till en god vän till mig fick barn och det helt plötsligt började dimpa ner underbara kort på ungarna man tycker om i brevlådan lagom till jul. Detta istället för de massproducerade med tomtar och allehanda tingeltangel. Så det var ju givet att årets kort från familjen Sahlström/Jakobsson skulle bli ett höjdarkort på vår fotogeniske son iklädd ny tomtedress med matchande luva. Allt detta vore ju finemang om det inte vore för att sonen dövägrar! Jag har mutat med sång, leksaker och löften om mangopuré, men vartenda kort ser ut som sk*t!! Nu menar jag ju givetvis inte att det är sonen i sig det är fel på men hans fina fotoleende tycks ha spolats ner i avloppet, för jag hittar det då inte. Efter hundrade försöket gav jag upp då de sura minerna utbyttes mot tårar och tomtedressen fick åka av....Inte förrän då kom ett ynka litet leende fram....Vaddå dålig tajming?!

6 kommentarer:

Klockan 10:42 em , Blogger Unknown sa...

Det ÄR hopplöst att ta fina julkort på barn... Tacka vet jag photoshop! :-)

Men har är söt även fast han gråter!

Har Jenny pratat med dig om lunch här i Barlingbo på onsdag? Om inte så är ni hjärtligt välkomna hit för lite viktväktarmat (bara för er skull ;-).

KRAM!

 
Klockan 10:10 fm , Blogger Alexandra & Oliwer sa...

Jo tack det upptäckte jag efter att ha kämpat i en timme ;-).

Ja, Jenny berätta och vi kommer hemskt gärna.Hade först tänkt ta en långpromenad bort till er innan Uffa snällt (jo tjena!) informerade mig att det var en ganska bra bit, så vi tar bilen och äter viktväktarmat med gott samvete istället. Ses imorrn!

Kram kram

 
Klockan 10:19 fm , Blogger Unknown sa...

Jodu... det är ganska LÅNGT hit! Stefan cyklade till Roma en gång men jag tror inte han gör om det i första taget.

Här har barnen blivit förkylda IGEN. Isak snorar och Olivia låter lite tät men de är inte sjuka (Olivia är på dagis idag). Hoppas ni vill komma ändå! Jag ska prata med Jenny i morgonbitti och uppdatera sjukstatusen och därefter får ni väl bestämma hur ni ska göra!

 
Klockan 3:42 em , Anonymous Anonym sa...

Haha, jag tycker att du borde skicka den sista bilden där som julkort!

 
Klockan 10:57 em , Anonymous Anonym sa...

Jag tycker lill-gubben är jättesöt! Jag har tagit tomtekort på Alva med: och de blev inte SUPER, men tre var OK. Du skall få se nästa vecka... hihi

Kommer ni till MAria o Tilde på fredag kl. 13? Hon bjöd in alla i BVC-gruppen ju.

Kramisar från Visby

 
Klockan 9:55 em , Anonymous Anonym sa...

Åååh, det är inte lätt. Vendel är ju världens gosigaste i vanliga fall och ler så fort man plockar fram kameran. När vi var hos fotografen för julklapp till mor- och farföräldrar fick vi 50 bilder på en sur, fundersam, skeptisk eller trött Vendel! Hurra!!

God Jul på er i alla fall, Tomte-Oliwer är jättesöt tycker vi.

 

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida